Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday 22 December 2011

siapa idola manusia.

Assalamualaikum . 
Kisah pada hari ini yang ingin di kongsi adalah "siapa idola manusia masa kini"
Ya memang para artis-artis dan yang popular di jadikan idola , saya tidak kisah jika kita mengambil segala contoh positif yang di lakukan idola  kita tapi malang nya ada beberapa contoh tak baik kita jadi kan ikutan .
Ya pada masa kini dunia K-POP telah di jadikan sanjunga malah gaya rambut pemakaian kita telah kita tiru .
mengapa kita tak ikut segala sunnah mengapa kita ikut segala budaya korea atau pun budaya barat yang akan merosak kan kita. 


Kita lupa kita sementara di dunia kita mudah lalai dengan kesenangan di berikan Allah swt.
Kita lupa akhirat yang akan menanti dan akhirat juga lah yang kekal abadi .


Allah , Allah , Allah hu akhbar .
kita lupa Allah maha kuasa . dia yang menjadikan matahari dan bulan dia yang menjadikan siang dan malam dia yang memberi rezeki pada kita duit atau wang hanya lah perantaraan antara dia dan manusia iaitu hamba nya.
Lupa kah kita bagaimana nabi Ibrahim tidak mati pun walaupun telah di bakar oleh sang api yang membara tetapi Allah swt telah menarik sifat api yang membakar dan api menjadi sejuk dan tidak membakar walau secebis pun bulu roma nabi Ibrahim.


 subhanallah  Allah, swt maha kuasa  yang telah menjadi kan dunia ini dan memberikan kita roh untuk hidup di dunia yang sementara.
Kita hanya enjalan kan suruhan agar menyembah dan mengikut segala perintah nya menahaan nafsu kita dari melakukan segala larangan nya itu sahaja , maaf sam dah lari tajuk nampak nya.
sama-sama lah kita jadikan Nabi-nabi , rasul-rasul dan para sahabat atau pun sesiapa sahaja yang memberikan ikutan yang baik pada kita untuk di jadikan contoh yang baik .  sam tak lah baik sangat tapi sam belajar dari pengalaman sam juga . 

0 comments:

Post a Comment

 

Text